Tredu » Tiedotteet » Taitaja2018-hyväntekeväisyysgaala 3.11.2017 klo 18.30–24 Rosendahlissa

Taitaja2018-hyväntekeväisyysgaala 3.11.2017 klo 18.30–24 Rosendahlissa

Taitaja2018-gaalassa tarjotaan illallinen ja nähdään ja kuullaan nuoria esiintyjiä. Tapahtuman toteuttamiseen osallistuu runsaasti Tredun opiskelijoita. Myös gaalan tuotto ohjataan hyväntekeväisyyteen Tukikummit-säätiön kautta. Illalliskortteja on myyty noin 140 kpl.

Ensimmäistä kertaa Taitaja-tapahtuman historiassa on mukana hyväntekeväisyyskampanja. Osa alkusyksystä järjestetyn Taitaja2018 MegaStartin tuotosta ohjattiin syrjäytymisuhan alla olevien nuorten tukemiseen Tukikummit-säätiön kautta. Hyväntekeväisyysteema jatkuu perjantaina 3. marraskuuta.

Taitaja-tapahtuma on vuosittainen ammattitaidon SM-kilpailu ja ammatillisen koulutuksen suurtapahtuma. Nelipäiväinen tapahtuma koostuu eri lajien SM-ammattitaitokilpailuista, yläkoululaisten Taitaja9-kädentaitokilpailusta ja erityistä tukea tarvitsevien opiskelijoiden ammattitaitokilpailusta.

Keväällä 2018 Taitaja-tapahtuma järjestetään Tampereella. Mestaruuksia ratkotaan yli neljässäkymmenessä lajissa ja kilpailijoita on mukana yli neljäsataa. Vierailijoita tapahtumaan odotetaan noin 50 000. Avajaisia vietetään maanantaina 14.5. ja kilpailupäivät ovat 15.-17.5.2018. Kilpailujen lisäksi tarjolla on seminaareja, ammattitori ja muuta oheisohjelmaa. Pääasiallisena tapahtumapaikkana on Tampereen Messu- ja Urheilukeskus. Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Tampereen seudun ammattiopisto Tredu, Ammattiopisto Tavastia, Sasky Koulutuskuntayhtymä, Valkeakosken ammatti- ja aikuisopisto, Kiipulan ammattiopisto ja Ahlman.

Taitaja2018, kilpailupäällikkö
Katja Aaltonen