Tredu » Tiedotteet » Tredulle mitaleja 10 lajissa Taitaja2017-ammattitaidon SM-kilpailuista!

Tredulle mitaleja 10 lajissa Taitaja2017-ammattitaidon SM-kilpailuista!

Tampereen seudun ammattiopisto Tredun joukkue oli menestyksekäs torstaina 18.5.2017 päättyneissä Taitaja2017-kisoissa Helsingissä. Opiskelijat saivat mukaansa yhden kullan, neljä hopeaa ja viisi pronssia.

Kultaa Tredusta voitti Susanna Vesanto visuaalisessa myyntityössä, hopeaa sai metsäkoneenkuljettaja Antti Mononen, laborantti Pinja Harakkamäki, painotekniikassa Kaisa Heiskanen sekä yrittäjyyden joukkue Jessica Jussila, Oona Laakko ja Linda Salo. Pronssimitalin pokkasivat Petteri Lehtonen (tietokoneet ja verkot), Joel Koch (verkkosivujen tuottaminen), Ronnie Pääsky (ilmastointiasennus), Minna Kaunela (kondiittori) sekä Valtteri Kaarineva ja Toni Leinonen (mekatroniikka).

Kaikkiaan Tampereen seudun ammattiopistosta ja Tampereen teknillisestä lukiosta osallistui ennätykselliset 32 kilpailijaa 20 eri lajiin. Suomenmestaruuksista kilpaili yli 500 huippuosaajaa 52:ssä eri lajissa.

Taitaja9-kilpailussa Pyynikin koulun joukkue Työukot sijoittui hienosti kuudenneksi. Joukkueessa kilpailivat Aarni Vaahtera, Sini Manninen ja Viivi Kumpula.

Skills Finland ry:n järjestämä Taitaja-tapahtuma koostuu ammattitaidon SM-kilpailuista, Taitaja9-kilpailusta, TaitajaPLUS-kilpailuista ja oheisohjelmasta. Taitaja-kilpailuja on järjestetty vuodesta 1988 lähtien. Ensimmäisessä kilpailussa oli mukana kolmisenkymmentä nuorta kahdessa lajissa, nyt kisat ovat kasvaneet satojen kilpailijoiden suurtapahtumaksi. Taitaja on ammatillisen koulutuksen näyteikkuna ja kehittäjä. Se on työelämän, koulujen ja opiskelijoiden kohtauspaikka. Taitajassa pääsee verkostoitumaan ja peilaamaan itseään ja omaa oppilaitostaan muihin: osaamista, työmenetelmiä, työkaluja ja työympäristöä.

Toukokuussa 2018 Taitaja-kilpailu järjestetään Tampereella yhteistyönä Tredun, Saskyn, Tavastian, VAAOn, Kiipulan ja Ahlmanin kanssa.

Tredun kilpailijoiden sijoitukset ja kotipaikkakunnat [pdf, 18 KB]

Lisää kuvia ja tunnelmia kisoista löytyy Tredun Facebook- ja Instagram-tililtä, @treduofficial.

Joukkueenjohtaja Minna Alanko-Pirinen
sähköposti Minna.Alanko-Pirinen(at)tampere.fi