Tredu » Tiedotteet » Tredun prosessiteollisuuden ja laboratorioalan koulutus siirtyy Hepolamminkadun toimipisteeseen

Tampereen seudun ammattiopiston, Tredun, prosessiteollisuuden ja laboratorioalan koulutus siirretään Tampereen Koivistontien tiloista Hepolamminkadun toimipisteeseen. Opetus uudessa paikassa alkaa syksyllä 2017. Siirto mahdollistaa alan koulutuksille ajanmukaisten opetustilojen rakentamisen kohtuullisin kustannuksin, ja tilojen käyttö tehostuu. Osaamis- ja elinkeinolautakunta päätti siirrosta 25.8.2016. Lautakunta hyväksyi myös Hepolamminkadun toimipisteen B-rakennuksen tarveselvityksen jatkovalmistelun pohjaksi.

Hepolamminkadun toimipisteen B-rakennukseen sijoittuvien tilojen rakentamisen kustannusarvio on 3,7 miljoonaa euroa. Noin 4774 neliön tilojen muutos ja uudistustyöt on tarkoitus toteuttaa vuoden 2017 tammi-elokuussa. Hankkeen investoi Tredu-kiinteistöt Oy.

Koulutuksien siirtäminen täydentää Hepolamminkadun teknisten alojen koulutustarjontaa ja mahdollistaa esimerkiksi kemian opintojen tarjonnan myös muille Tredun opetusaloille ja yhteistyötahoille. Lisäksi prosessitekniikan opetukseen saadaan synergiahyötyjä muun tekniikan alan koulutuksen kanssa. Siirto lisää tekniikan alan opiskelijoiden mahdollisuuksia suorittaa joustavasti tutkintojen osia yli tutkintorajojen.

Pääosa Hepolamminkadun B-rakennuksessa nyt olevasta kone- ja metallialan koulutuksesta voidaan siirtää muihin rakennuksiin, lähinnä C- ja D-rakennuksiin. Näin B-rakennuksien ensimmäisen kerroksen vapautuvat tilat voidaan muuttaa prosessiteollisuuden ja laboratorioalan käyttöön. Lisäksi saadaan saneerattua tilat myös kiinteistöalan koulutukselle, jota on järjestetty vuokratiloissa.

Prosessiteollisuuden tavoiteopiskelijamäärä on 90, josta 54 nuorten koulutuksessa ja 36 aikuiskoulutuksessa. Laboratorioalan tavoiteopiskelijamäärä on 54 opiskelijaa. Kun koulutus siirtyy Hepolamminkadun toimipisteeseen, voidaan aloittaa myös laboratorioalan aikuiskoulutus.

suunnittelupäällikkö Päivi Rajala p. 040 8063105