Tredu » Tiedotteet » Tredun tieto- ja viestintätekniikan perustutkintokoulutuksen toimipiste vaihtuu

Tredun tieto- ja viestintätekniikan perustutkintokoulutuksen toimipiste vaihtuu

Tampereen seudun ammattiopiston, Tredun, tieto- ja viestintätekniikan perustutkintokoulutus siirretään syyslukukauden alusta alkaen Sammonkadun toimipisteestä Hepolamminkadun toimipisteeseen. Lisäksi osa liiketalouden perustutkintokoulutuksesta siirretään Sammonkadun toimipisteestä Åkerlundinkadun toimipisteeseen. Siirroilla tiivistetään Tredun ja Tampereen kaupungin työllisyyspalvelujen yhteistyötä ja saadaan synergiaetuja.

Koulutuspisteiden siirroista päätti 11.5.2017 osaamis- ja elinkeinolautakunta. Siirtoja puoltaa erityisesti 1. elokuuta käynnistyvä työvoima- ja yrityspalveluiden alueellinen kokeilu. Keskeinen kehittämiskohde on rekrytointi- ja uravalmentautumisen palveluiden rakentaminen yhdistämällä työllisyyspalveluiden ja Tredun osaamista ja voimavaroja. Työllisyyspalveluiden toimintoja aiotaan sijoittaa ammatillisen koulutuksen kanssa yhteisiin tiloihin Santalahdentien ja Sammonkadun toimipisteissä.

Santalahdentien toimipisteessä tiloja työllisyyspalveluille voidaan järjestää toimipisteen sisäisin järjestelyin. Sammonkadun toimipisteen järjestelyihin liittyy suunnitelma siirtää tieto- ja viestintätekniikan perustutkintokoulutus Hepolamminkadun toimipisteeseen. Lisäksi on tarkoitus siirtää liiketalouden perustutkintokoulutuksen 1-2 opetusryhmää Åkerlundinkadun toimipisteeseen.

Käytännössä tieto- ja viestintätekniikan perustutkintokoulutuksen siirto tarkoittaa noin 100–150 opiskelijan siirtymistä Sammonkadulta Hepolamminkadun toimipisteeseen. Hepolamminkadun toimipiste toimii niin sanottuna Tekniikan kampuksena, jossa opiskelee tällä hetkellä noin 1200 opiskelijaa. Koulutuksen siirto mahdollistaa nykyistä kiinteämmän yhteistyön tekniikan alojen kanssa, ja laitteiden yhteiskäyttö tuo taloudellisia hyötyjä.

Kaupungin työllisyyspalvelut tulee toimitilajärjestelyssä Tredun alivuokralaiseksi. Tredu ja tilat omistava Tredu-Kiinteistöt Oy ovat alustavasti sopineet asiasta. Tarkemmat suunnitelmat koulutussiirtojen toteutuksesta Tredu tekee yhteistyössä henkilöstön kanssa.

Ammatillisen koulutuksen johtaja Helena Koskinen
sähköposti helena.koskinen(at)tampere.fi