Siirry sisältöön
Käytämme sivustolla evästeitä. Jatkamalla hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja
Hae
Valikko
a a

Myynti ja markkinointiviestintä (at)

Liiketoiminnan ammattitutkinto

Myynnin ja markkinointiviestinnän ammattilaisella on osaamista myynnin ja markkinoinnin suunnittelusta ja toteuttamisesta, myynti- ja markkinointitoimenpiteiden tuloksellisuuden seurannasta ja asiakaskokemusten kehittämisestä. Myynnin ja markkinointiviestinnän ammattilainen voi toimia vaativissa ja monipuolissa myynnin, markkinointiviestinnän tai palvelujen tehtävissä.

Ammattinimikkeenä voi olla esimerkiksi

  • b-to-b-myyjä
  • b-to-c-myyjä
  • myymäläpäällikkö
  • vastuumyyjä
  • asiakasvastaava
  • markkinointisuunnittelija
  • projektisuunnittelija
  • visualisti

Myynnin ja markkinointiviestinnän tehtävissä työskentely edellyttää innostunutta otetta ja positiivista asennetta. Alan ammattilainen nauttii asiakaspalvelusta ja tiimityöstä. Muita tärkeitä asioita alalla toimiessa ovat:

  • joustavuus
  • halu oppia uutta
  • hyvät tieto- ja viestintätekniikan taidot
  • kiinnostus digimarkkinointiin
  • kyky työskennellä monen asian parissa samanaikaisesti

Liiketoiminnan ammattitutkinto

Liiketoiminnan ammattitutkinto sopii liiketoiminnan eri tehtävissä työskenteleville mahdollisuuden kehittää omaa ammattitaitoaan. Osaamisalan ja valinnaisuuksien pohjalta tutkinnon suorittanut voi toimia erilaissa liiketoiminnan asiantuntijatehtävissä esim. myynnissä, markkinoinnissa, taloushallinnossa, finanssipalveluissa, assistentin tai sihteerin tehtävissä tai aulapalvelutehtävissä. 

Liiketoiminnan ammattitutkinnossa on kuusi osaamisalaa. Tredussa on mahdollista opiskella neljää osaamisalaa:

  • liiketoiminnan palveluiden osaamisala
  • myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala
  • finanssipalveluiden osaamisala
  • taloushallinnon osaamisala