
Myynti ja markkinointiviestintä (eat)
Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto
Myynti- ja markkinointiviestinnän ammattilainen on johto-, esimies- tai asiantuntijatehtävissä toimiva henkilö, joka työssään suunnittelee, kehittää ja johtaa tavoitteellista myyntiä ja markkinointiviestintää. Myynnin ja markkinointiviestinnän asiantuntijatehtäviin kuuluu muun muassa tutkimusten tekoa, kampanjoiden laatimista ja toteuttamista sekä asiakassuhteiden hoitoa. Alan ammattilainen hyödyntää työssään monipuolisesti digitaalisia kanavia ja työkaluja.
Myynnin ja markkinointiviestinnän asiantuntijoita on työelämässä eri aloilla, erilaisissa yrityksissä ja organisaatioissa. Ammattinimikkeenä alan ammattilaisella voi olla esimerkiksi myyntipäällikkö, myyntiedustaja, asiakasvastaava, markkinointipäällikkö, mainospäällikkö, viestintäpäällikkö tai viestinnän asiantuntija.
- esiintymistaidot
- ajanhallinta- ja organisointitaidot
- kokonaisuuksien hallinta
- asiakaspalveluhenkisyys ja hyvä vuorovaikutustaidot
- johtamis- ja esimiestaidot
- taloudellinen ajattelu
- tieto- ja viestintätekniikan taidot
- hyvä paineensietokyky
Kokemuksia Tredusta - Annika Strand täydensi markkinointiosaamistaan erikoisammattitutkinnolla:
Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto
Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto antaa valmiuksia toimia vaativissa liiketoiminnan asiantuntija- tai esimiestehtävissä. Tutkinnon suorittaja voi oman suuntautumisensa pohjalta toimia erilaisissa liiketoiminnan tehtävissä myynnissä ja markkinoinnissa, kaupan alalla, taloushallinnossa, henkilöstöhallinnossa, kiinteistönvälityksessä tai kansainvälisen liiketoiminnan tehtävissä.
Liiketoiminnan erikoisammattitutkinnossa (180 osp) on kuusi osaamisala. Tredussa tarjolla on seuraavat osaamisalat:
- henkilöstöhallinnon osaamisala
- myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala
- Taloushallinnon osaamisala