Siirry sisältöön
Käytämme sivustolla evästeitä. Jatkamalla hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja
Hae
Valikko
a a

Vastaanottovirkailija

Hotellin vastaanottovirkailijaksi jopa puolessa vuodessa

Vastaanottovirkailijan työhön kuuluu asiakkaiden opastaminen, huonevarausten tekeminen ja laskutus sekä sisään- ja uloskirjaaminen. Lisäksi hän esittelee ja myy yrityksen muita tuotteita ja palveluja sekä opastaa asiakkaita paikallisten matkailupalvelujen käytössä. Työtehtävissä toimiessaan hän huolehtii asiakkaiden turvallisuudesta, hyvinvoinnista ja viihtyvyydestä.

Vastaanottovirkailija tekee asiakaspalvelutyötä kansainvälisissä työympäristöissä. Hän voi työskennellä erilaisin liikeideoin toimivissa majoitusliikkeissä sekä matkailu-, kokous- ja kongressi-, kylpylä-, terveys- ja hyvinvointipalveluja tarjoavissa yrityksissä ja toimipaikoissa.

Onko sinulla jo tarjoilijan tai merkonomin tutkinto ja haluaisit laajentaa osaamistasi asiakaspalvelutehtävissä? Hae nyt meille matkailualan perustutkintoon, josta valmistut hotellin vastaanottovirkailijaksi.

Koulutus sopii asiakaspalveluhenkisille moniosaajille, jotka saavat uutta draivia koko ajan vaihtuvista erilaisista asiakaspalvelutehtävistä. Matkailuala tarvitsee moniosaajia, ja sen työympäristöt ovat yleensä hyvin kansainvälisiä.

Vastaanottovirkailijan työssä tarvittavia ominaisuuksia ovat palvelualttius, kielitaito ja luontevuus asiakaspalvelussa. Hyvä vastaanottovirkailija osaa ottaa asiakkaan toiveet huomioon. Muita tärkeitä taitoja ovat:

• viestintä- ja vuorovaikutustaidot, esiintymistaito

• kielitaito, kulttuurien tuntemus

• tietotekniset taidot

• tarkkuus ja täsmällisyys

• kyky tehdä useita asioita samaan aikaan

• hetkittäisen paineen sietäminen

• joustavuus

• erilaisuuden kunnioittaminen

• ideointi- ja organisointikyky