Siirry sisältöön
Käytämme sivustolla evästeitä. Jatkamalla hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja
Hae
Valikko
a a
Opiskelija opiskelee etänä tietokoneen avulla

Verkkonäkyvyys markkinoinnissa

osatutkinto

Rakenna tuotteesi, palvelusi tai brändisi verkkonäkyvyyttä sosiaalisen median ja hakukoneiden avulla. Koulutuksessa opit eron orgaanisen ja maksetun näkyvyyden välillä sekä käyttämään oikeita työkaluja näiden kasvattamiseen. Opit, kuinka potentiaalinen asiakas ohjataan kohti kauppaa tai muuta konversiota ja miten saat seurattua markkinointisi tehokkuutta analytiikan avulla.

Koulutus antaa perustason tietotaidon sosiaalisen median ja hakukoneiden kaupalliseen hyödyntämiseen yrityksen asiakashankintaan tarkoitettujen verkkosivujen kanssa. Käsiteltäviä aiheita ovat mm. sisällöntuotanto, orgaaninen ja maksettu näkyvyys, hakukoneoptimointi, hakukonemainonta ja analytiikka. Opetuksessa painottuvat Googlen ja Facebookin omistamien kanavien ja työkalujen käyttäminen.

Saat koulutuksesta valmiudet koordinoida ja seurata yrityksen digitaalista markkinointia joko yhteistyössä mainostoimiston kanssa tai pienen yrityksen tarpeisiin omatoimisesti. Tavoitteena on ymmärtää mahdollisuuksia erilaisten kanavien ja omien verkkosivujen käyttöön sekä saada myös käytännön osaamista digimarkkinoinnin toteuttamiseen ja seurantaan. Analysoimme julkaisun välittämää viestiä ja muokkaamme materiaalia toimimaan tehokkaasti valitussa viestintäkanavassa.

Koulutuksen tavoitteena on suorittaa Media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkinnosta tutkinnon osa - Mediamateriaalien tuottaminen markkinointiin.

Koulutuksen sisältö

- Sosiaalisen median orgaaninen näkyvyys
- Sosiaalisen median maksettu näkyvyys
- Hakukonemainonnan perusteet
- Hakukoneoptimoinnin perusteet
- Digimarkkinoinnin analytiikan perusteet
- Mediamateriaalien valinta ja hienosäätö