Taitajat kokoontuvat Suomen suurimpiin amisbileisiin Särkänniemeen

Julkaistu 16.5.2018 12.19

Taitaja2018-kilpailu on parhaillaan menossa Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Tapahtumassa lähes 360 ammattiin opiskelevaa nuorta mittelee omien alojensa suomenmestaruuksista 47 lajissa. Tapahtuma alkoi maanantaina avajaisilla ja huipentuu torstaina päättäjäisiin ja palkintojenjakoon. Tänään keskiviikkona kilpailijat saavat vaihtaa hetkeksi vapaalle ja osallistua illalla Särkänniemessä Suomen suurimpiin amisbileisiin.

Suomen suurimmat amisbileet -mainoskuva

Amisbileiden järjestelyistä vastaa Tampereen seudun ammattiopisto Tredun opiskelijayhdistys TreQ ry.

− Amisbileissä pidetään hauskaa, tutustutaan uusiin ihmisiin ja nautitaan hyvästä viihteestä. Kannattaa tulla kuuntelemaan huippuesiintyjiä, kun sisäänpääsykin on vapaa! Amisbileissä esiintyvät Tampereen oma poika Jellona, isojokelais-tamperelainen Portion Boys ja helsinkiläinen Spekti, kertovat TreQ ry:n puheenjohtaja Joni Mutila ja some-vastaava Miina Kahiluoto.

Bileissä järjestetään myös Kajarit kaakkoon -autokilpailun finaali. Kilpailuun on voinut osallistua lähettämällä Instagramiin lyhyen videon omasta tuunatusta autostaan. Esiraati on valinnut videoista kahdeksan finalistia kriteereinään auton ulkoasu ja äänentoistolaitteiden taso.

Keskiviikkoiltana yleisö saa äänestää finalisteista suosikkinsa. Kolme parasta palkitaan lahjakortilla itse valitsemaan valitsemaansa audiohifi-liikkeeseen.

− Amisbileitä on ollut kiva järjestää. Tarkoitus olisi aloittaa tästä ihan jokavuotinen perinne. Näistä ensimmäisistä järjestelyistä opitaan ensi kertaa varten, sanovat Mutila ja Kahiluoto.

Tapahtumatiedot

Taitaja2018-tapahtuma on avoinna yleisölle keskiviikkona 16.5. klo 8-17 ja torstaina 17.5. klo 8-15. Tapahtumaan on vapaa pääsy.

Opiskelijoiden toteuttama TaitajaTV lähettää livemateriaalia koko tapahtuman ajan, mukaan lukien avajaiset ja päättäjäiset. Materiaali on katsottavissa myös myöhemmin Taitajan Youtube-kanavalla.

Taitaja-tapahtuma on Suomen suurin vuosittain järjestettävä ammatillisen koulutuksen tapahtuma. Tapahtuman kehittämisestä vastaa Skills Finland ry. Tapahtuma koostuu Taitaja-, TaitajaPLUS- ja Taitaja9-kilpailuista sekä runsaasta oheisohjelmasta. Tapahtuma on avoin yleisölle ja sinne on ilmainen sisäänpääsy. Helsingissä 2017 kävijöitä oli lähes 100 000.

Vuonna 2018 tapahtuman järjestää Tampereen kaupunki / Tampereen seudun ammattiopisto Tredu yhteistyössä SASKY koulutuskuntayhtymän, Koulutuskuntayhtymä Tavastian, Valkeakosken ammattiopiston, Kiipulasäätiön ja Ahlmanin koulun Säätiön kanssa. Lisäksi tapahtuman järjestämiseen osallistuu satoja yritysyhteistyökumppaneita.

Taitaja2018 viestintä- ja markkinointivastaava
Minna Alanko-Pirinen