Siirry sisältöön

Tredun verkkotapahtumat innostavat mukaan

Julkaistu 25.8.2020 16.25

Poikkeusaika on haastanut tredulaisia tapahtumien uudelleenorganisointiin. Luovalla otteella on onnistuttu järjestämään pääpainotteisesti verkkotapahtumia. Tulossa on mm. Yrittäjyysviikon 2020 (vk 36) tarjontaa, infowebinaareja ja Tredusta Duuniin -kierroksia. Seuraa tapahtumasivuamme: https://www.tredu.fi/tapahtumat.html.stx ja tule mukaan!

Yrittäjyysviikon ohjelma on julkaistu

Yrittäjyysviikkoa 2020 vietetään 31.8.–4.9.2020 ja ohjelma julkaistiin juuri. Järjestäjänä toimii Tampereen seudun yhteistyöryhmä, jossa Tredu on tiiviisti mukana. Yrittäjyys ja sen tukeminen ovat yksi Tredun strategisista painopisteistä ja yrittäjyysviikon ohjelma on sen mukainen. Tarjolla on mm. yrittäjätarinavieraita, Leijonan luola Sammonkatu -paneeli, Tulevaisuuden työelämätaidot -verkkoluento sekä yhteistyönä toteutettavat Yrittäjyyspolku-tapahtuma ja Innovaatioleiri. Yrittäjyysviikon ohjelma julkaistaan Tredun toimipisteiden infotauluilla ja kotisivujen tapahtumat-osiosta löytyvät tarkemmat tiedot.

Yrittäjyysviikkoa koordinoi Tredun osalta yrittäjyyden koordinaattori Emmi Salminen Pyynikin kampuksella sijaitsevasta Starttaamosta, josta saa tukea ja ohjausta yrittäjyyteen liittyvissä kysymyksissä.

- Haluamme yrittäjyyskasvatuksella vahvistaa opiskelijoiden yrittäjyysosaamista ja -asennetta sekä työelämävalmiuksia. Yrittäjyysviikolla yrittäjyyden teema on esillä kaikilla opintoasteilla varhaiskasvatuksesta korkeakouluun. Tapahtumaviikon suojelijana toimii pormestari Lauri Lyly ja yhteistyössä on mukana myös Aamulehti.

Yrittäjyysviikon lisäksi syksyn aikana kampuksilla ja verkossa on tarjolla erilaisia yrittäjyyteen liittyviä tapahtumia ja toteutuksia: yrittäjätarina-vierailuja, yrittäjyysleiripäiviä, pop up-infoja ja neuvontaa sekä myös eri yhteistyökumppaneiden asiantuntijavierailuja ja tapahtumia.

Infowebinaareja ja Tredusta Duuniin –kierroksia

Infowebinaarit tarjoavat yrityksille apua osaamisen haasteisiin. Tulossa on katsaus teollisuuden- ja hotelli- ja ravintola-alan työllisyystilanteisiin. Alan yrityksiä kutsutaan mukaan vuoropuheluun, joten välitäthän viestiä eteenpäin.

Tredusta Duuniin -kierroksilla tehdään Tredua tutuksi erityisesti potentiaalisille aikuisopiskelijoille. Infokierroksia järjestetään syksyn aikana useampia, joista ensimmäisenä tutustutaan teollisuus-, sekä sosiaali- ja terveysalaan.

Tervetuloa mukaan Tredun tapahtumiin!

Lisätiedoja Tredun Ulkoinen linkkitapahtumasivulta

Teksti Kaisu Paloheimo