Siirry sisältöön

Tredu tarjoaa yhteishaussa opiskelupaikkoja useassa Pirkanmaan kunnassa

Julkaistu 23.3.2021 10.22

Tredu on suuri ja laajalla alueella toimiva kouluttaja. Tarjoamme hakijoille aloituspaikkoja Pirkanmaalla kahdeksalla paikkakunnalla, 14 eri toimipisteessä. Yhteishaussa tarjoamme perustutkintoja haettaviksi Tampereen lisäksi Kangasalla, Lempäälässä, Nokialla, Orivedellä, Pirkkalassa, Virroilla ja Ylöjärvellä.

Toisen asteen yhteishaku on meneillään ja jatkuu 7.4.2021 saakka. Toisen asteen yhteishaussa haetaan ammatilliseen koulutukseen ja lukioihin. Ohessa esimerkkejä Tredun hakukohteista yhteishaussa. Kaikki Tredussa haussa olevat perustutkinnot esitellään Ulkoinen linkkiTredun hakuopas 2021
Monilla paikkakunnilla Tredu ja paikallinen lukio toimivat samoissa tiloissa, mikä helpottaa kaksoistutkinnon opiskelua.

Lempäälä

Tredun Lempäälän toimipisteessä Virta-kampuksella opiskelee n. 440 Tredun opiskelijaa. Virta-kampus valmistui vuonna 2017. Tiloissa opiskelee myös n. 400 Lempäälän lukion opiskelijaa.

Lempäälään voi yhteishaussa hakea opiskelemaan

• kasvatus- ja ohjausalaa
  • taideteollisuusalaa
  • tekstiili- ja muotialaa
  • matkailualaa sekä
  • turvallisuusalaa.

Lempäälän matkailualan opiskelijat valmistuvat matkailupalveluiden tuottajiksi. Matkailupalveluiden tuottaja tuo elämykset asiakkaiden ulottuville. Monipuolisessa asiakaspalvelutyössä ympäristöt vaihtelevat laavusta luksukseen. Työhön sisältyy palveluiden ideointia, markkinointia, tapahtumajärjestelyjä ja ohjaamista.

Kangasala

Kangasalla tredulaiset opiskelevat vielä uutuuttaan kiiltelevissä tiloissa. Roine-kampus avattiin vuonna 2018. Tredulaisia Roineella opiskelee n. 600. Lisäksi kampuksella toimii Kangasalan lukio.

Kangasalle voi yhteishaussa hakea opiskelemaan

• elintarvikealaa
  • liiketoimintaa
  • puhtaus- ja kiinteistöpalvelualaa (kiinteistönhoitaja)
  • rakennusalaa
  • ravintola- ja cateringalaa
  • sähkö- ja automaatioalaa
  • talotekniikkaa
  • tieto- ja viestintätekniikkaa
  • turvallisuusalaa.

Nokia

Nokialle on valmistumassa vuoden 2022 aikana uusi kampus, johon nykyisin kolmessa eri osoitteessa opiskelevat siirtyvät. Samalle kampukselle tulee myös Nokian lukio. Nokialla opiskelee tällä hetkellä n. 600 tredulaista.

Nokialle voi yhteishaussa hakea opiskelemaan

• kone- ja tuotantotekniikkaa
  • logistiikkaa
  • rakennusalaa
  • ravintola- ja cateringalaa
  • sosiaali- ja terveysalaa
  • sähkö- ja automaatioalaa.

Rakennusalalta valmistutaan Nokialla joko talonrakentajaksi, kivirakentajaksi, maarakentajaksi tai maarakennuskoneenkuljettajaksi. Talonrakentajan työkenttä on laaja, ja hänen taitojaan tarvitaan perustuksien betonoinnista ja runkovaiheen kirvestöistä aina sisävalmistusvaiheen töihin asti.

Kivirakentaja vastaa ulkoalueiden ja rakennusten kiviasennustöistä. Maarakentaja tekee rakennusten perustustöitä sekä ympäristö- ja maisemointitöitä. Maarakennuskoneenkuljettajan työtehtäviin kuuluvat rakennusten peruskaivannon tekeminen, tien- ja kadunrakennustöitä sekä liikennealueiden kunnossapitoa.

Orivesi

Oriveden toimipisteessä opiskelee n. 80 tredulaista. Orivedelle voi yhteishaussa hakea opiskelemaan

• sosiaali- ja terveysalaa.

Autoalalta voi valmistua kolmeen eri ammattiin. Ajoneuvoasentaja tekee määräaikaishuoltoja ja ratkoo autojen vikoja. Automaalari tekee perus- ja korjausmaalauksia. Autokorinkorjaaja korjaa autojen ruoste- ja kolarivaurioita sekä tekee autokorien muutostöitä.

Pirkkala

Tredun Pirkkalan toimipiste sijaitsee aivan Tampere-Pirkkalan lentoaseman vieressä. Opiskelijoita on n. 200. Pirkkalaan voi yhteishaussa hakea opiskelemaan

• lentokonealaa
  • logistiikka-alaa.

Lentokonealan opiskelijat valmistuvat joko avioniikka- tai lentokoneasentajiksi. Logistiikka-alan opiskelijat valmistuvat Pirkkalassa autonkuljettajiksi.

Virrat

Tredun Virtain toimipiste toimii samoissa tiloissa Virtapin lukion kanssa. Virroilla voi yhteishaussa hakea opiskelemaan

• sosiaali- ja terveysalaa.

Lähihoitajiksi opiskelevat voivat Virroilla valita osaamisalaksi ikääntyvien hoidon ja kuntoutumisen tai sairaanhoidon ja huolenpidon. Lähihoitajat työskentelevät eri-ikäisten ja erilaisissa elämänvaiheissa olevien ihmisten kanssa sosiaali- ja terveysalan hoito-, huolenpito-, kasvatus- ja kuntoutustehtävissä. He suunnittelevat, toteuttavat ja arvioivat hoitoa asiakkaan tarpeita ja toiveita kunnioittaen.

Ylöjärvi: Koulutuskeskus Valo ja Metsätien toimipiste

Ylöjärvellä Tredussa voi opiskella kahdessa eri toimipisteessä. Koulutuskeskus Valo on valmistunut vuonna 2012. Valossa opiskelee n. 500 tredulaista. Tiloissa toimii myös Ylöjärven lukio.

Valoon voi yhteishaussa hakea opiskelemaan

• kone- ja tuotantotekniikkaa
  • puhtaus- ja kiinteistöpalvelualaa
  • sosiaali- ja terveysalaa.

Ylöjärven Metsätien toimipiste toimii Kurussa, n. 40 kilometrin päässä Ylöjärven keskustasta. Metsätiellä opiskelee n. 200 opiskelijaa.

Metsätielle voi yhteishaussa hakea opiskelemaan

• metsäalaa
  • logistiikkaa.

Metsäalan opiskelijat valmistuvat metsäkoneenkuljettajaksi. Metsäkoneenkuljettaja pääsee työskentelemään huipputeknisen koneen ohjaajana maisemakonttorissa. Logistiikka-alan opiskelijat valmistuvat yhdistelmäajoneuvon kuljettajiksi.

Toimipistepäällikkö, Kangasala
Marjo Tommiska