Siirry sisältöön
Käytämme sivustolla evästeitä. Jatkamalla hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja
Hae
Valikko
a a
Iloinen naispuolinen toimistotyöntekijä katsoo kameraan. Taustalla tietokonenäyttöjä.

Digitaalinen markkinointi, sisällöntuottaja ja somevastaava

Liiketoiminnan ammattitutkinto, myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala

Sisällöntuottaja ja somevastaava osaa suunnitella ja toteuttaa yrityksen digitaalista markkinointia, tehdä markkinointia ja sisältöjä yrityksen eri somekanaviin asiakkaiden tarpeet huomioiden sekä seurata toimenpiteiden vaikuttavuutta verkkoanalytiikan avulla.

Koulutuksessa saat työkaluja digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun ja eväitä asiakaslähtöiseen sisällöntuotantoon sosiaalisen median kanavissa.

Lähiopetuspäivien aihealueita:

Markkinoinnin ja sisällöntuotannon termit

  • Mitä markkinointi on 2020-luvulla
    o 2020-luvun markkinointikanavat
    o Asiakasymmärryksen ja asiakaskokemuksen merkitys 2020-luvun markkinoissa
    o Orgaaninen näkyvyys vrt. maksullinen mainonta
    o Mainonnan budjetointi: mikä on kallista ja mikä on halpaa?
  • Sisältömarkkinointi, sisällöntuotanto ja verkkokirjoittaminen
    o Asiakkaan ostohalun herättäminen sisällöillä
    o Hyvän sisällön kaava
    o Verkkokirjoittamisen abc

Mainonnan työkalut

  • Sosiaalisen median kanavakatsaus
    o Sisällöntuotanto Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube: somekanavien eri käyttäjäprofiilit ja tämän hyödyntäminen sisällöntuotannossa.
  • Facebookin mainostyökalu Business Suite
    o FB Business Suiten käyttö ja ominaisuudet

Tekstit, kuvat ja videot verkossa

  • Verkkokirjoittamisen ABC
    o Kuinka tuottaa laadukasta tekstiä?
    o Tekstin rakenne
    o Hyvä teksti eri somekanavissa
  • Hyvän verkkokuvan vaatimukset / hyvän somekuvan vaatimukset.
  • Millainen on hyvä video?
  • Maksulliset ja maksuttomat kuvapankit

Markkinoinnin analytiikka

  • Verkkosivuanalytiikka
  • Google Analytics
  • Hakukonemainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Tietoturva
Sisällöntuotannon harjoitus ja läpikäynti

  • Sisällön ja mainoksen suunnittelu Canva-työkalulla
  • Canva-tehtävän läpikäynti -workshop

Digitaalinen markkinointi, sisällöntuottaja ja somevastaava koulutuksessa suoritetaan Liiketoiminnan ammattitutkinto - myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala (150 osp). Koulutus koostuu yhdestä pakollisesta tutkinnon osasta sekä kahdesta valinnaisesta tutkinnon osasta.

Liiketoiminnan ammattitutkinto

Liiketoiminnan ammattitutkinto sopii liiketoiminnan eri tehtävissä työskenteleville mahdollisuuden kehittää omaa ammattitaitoaan. Osaamisalan ja valinnaisuuksien pohjalta tutkinnon suorittanut voi toimia erilaissa liiketoiminnan asiantuntijatehtävissä esim. myynnissä, markkinoinnissa, taloushallinnossa, finanssipalveluissa, assistentin tai sihteerin tehtävissä tai aulapalvelutehtävissä. 

Liiketoiminnan ammattitutkinnossa on kuusi osaamisalaa. Tredussa on mahdollista opiskella neljää osaamisalaa:

  • liiketoiminnan palveluiden osaamisala
  • myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala
  • finanssipalveluiden osaamisala
  • taloushallinnon osaamisala

Sinua voisi myös kiinnostaa