Siirry sisältöön
Käytämme sivustolla evästeitä. Jatkamalla hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja
Hae
Valikko
a a
Tredun opiskelijoita työskentelemässä läppäreillä

Perehdyttäminen ja työnopastaminen tutkinnon osa koulutus

Liiketoiminnan ammattitutkinto, 60 osp

Innostavan ja merkityksellisen perehdytyksen avulla vaikutat positiivisesti työntekijän oppimiseen, innostumiseen ja aloitteellisuuteen työssä. Valmennuksessa kehität itsetuntemustasi ja vuorovaikutustaitojasi ohjaajana.

Koulutus sopii sinulle, jos tarvitset työssäsi perehdyttämisen ja työnopastamisen taitoja ja haluat kehittää niihin liittyvää osaamistasi. Tutkinnon osa suoritetaan osoittamalla oma ammattitaito käytännön työtehtävissä työpaikalla tai työssäoppimispaikassa.

Koulutuksessa suoritetaan liiketoiminnan ammattitutkinnon tutkinnon osa - Perehdyttäminen ja työnopastaminen, 60 osp

Koulutuksen voi suorittaa oppisopimuksena, jos sinulla on alan työpaikka.
Jos sinulla ei ole alan työpaikkaa, voit suorittaa koulutuksen harjoittelusuhteessa, koulutussopimuksella. Opiskelija hankkii työssäoppimispaikan itse ennen opintojen alkua.

Tredun Hervannan toimipisteessä pidettävien lähiopetuspäivien lisäksi koulutukseen sisältyy harjoitustehtäviä ja tutkintoon kuuluva näyttö tehdään koulutuksen aikana työ- tai harjoittelupaikassa alan työtehtävissä.

Valmennuspäivissä saat eväitä:

  • Löytää keinoja omien toimintatapojesi kehittämiseen
  • Syventää ohjaus- ja perehdyttämistaitojasi
  • Ymmärtää paremmin ohjattaviesi erilaisia toimintatyylejä
  • Ihmisten motivointiin ja konfliktitilanteissa toimimiseen
  • Kehittää palautteenantotaitojasi
  • Tukea tunnetaitoja työssä

Koulutuspäivien aihealueita:

  • Työnantajakuva – brändit – tuottavuus perehdyttämisen näkökulmasta.
  • Thomas toimintatyylianalyysit -Henkilökohtaisen Profiilin Analyysi (HPA) kertoo henkilön työkäyttäytymisestä ja auttaa tuloksellisesti johtamaan erilaisen toimintatyylin omaavia henkilöitä.
  • Perehdytyksestä ja ohjauksesta supervoima.
  • Ohjauksen menetelmät.
  • Erilaisten oppijoiden huomioiminen ohjauksessa.
  • Tunneilmaston huomioiminen ohjauksessa – omien tunteiden tunnistaminen ja sitä kautta ohjattavan tunteiden tunnistaminen.
  • Arviointiosaaminen, palautteenanto ja vastaanottaminen.
  • Osaamisen kehittäminen ja kehittymisen seuranta.
  • Arviointi sekä riittävän laaja perspektiivi arviointiin ja kehittämiseen. Onnistumiset ja niiden merkitys.
  • Palautteen kerääminen omasta ohjausosaamisesta.
  • Oman perehdytyksen SWOT.