ICT: Oppimisympäristöjen digitalisoiminen

Oppimisympäristöjen digitalisoimisella varmistetaan opetuksen tarjonta ja saavutettavuus hyödyntäen erilaisia digitaalisia oppimisalustoja sekä integroimalla valmiita järjestelmiä yhtenäisiksi kokonaisuuksiksi. Rahoittajana toimii Tampereen kaupunki. Projektin päätoteuttaja on Tredu.

Logo Tampereen kaupunki
Tredun logo

ICT: Oppimisympäristöjen digitalisoiminen

Tavoitteet ja toimenpiteet

Oppimisympäristöjen digitalisoimisella varmistetaan opetuksen tarjonta ja saavutettavuus hyödyntäen erilaisia digitaalisia oppimisalustoja sekä integroimalla valmiita järjestelmiä yhtenäisiksi kokonaisuuksiksi.

Tavoitteina:

  • Sähköinen opiskelijakortti Tuudo
  • Printmaster XR- oppimispeli Media-alalle

Tulokset

1. Sähköisen opiskelijakortin Tuudon hankinta Treduun. Käyttöönotto tapahtui koko toisella asteella elokuussa 2022.

2. Printmaster XR- seikkailupeli media-alan opiskelijoiden opetuksen rikastamiseksi. Pirkanmaalainen yritys Virtual Dawnin kanssa kehitetty peli on avoimesti kaikkien käytettävissä. Peliä voi pelata Hololens 2 älylaseilla sekä VR-laseilla.

Kesto

Projekti toteutetaan ajalla 1.12.2021 – 31.12.2023.

Salkku

Älykäs teknologia.

Vastuuhenkilö

Projektipäällikkö Sanna Kattelus Sanna.Kattelus@tampere.fi, Puh. 040 7115373.